فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


انتخاب معاون علمی و پژوهشی معاون رییس جمهور
در تاریخ سه شنبه، ۰۷ آبان ۱۳۹۲ توسط irbiotechnews

اخبار
معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان طی حکمی دکتر علی وطنی را به عنوان معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جایگزین دکتر مهدی سیدی کرد.

مراسم تودیع دکتر سیدی و معارفه دکتر وطنی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در این مراسم که ظهر دوشنبه ششم آبان ماه در محل این معاونت برگزار شد، اظهارکرد: معاونت علمی و پژوهشی این معاونت در حوزه کاری و عمل، بیشترین ارتباط، هم‌پوشانی و بعضا چالش را با وزارت علوم دارد و بیشترین تماس هم در شرح خدمات و وظایف این معاونت با وزارت علوم در اینجاست.

وی افزود:‌ البته دکتر وطنی با سابقه حضور و همکاری طولانی که در وزارت علوم دارند می‌توانند این موارد فوق را که موضوعات شرح وظایفی است را هر چه سریعتر حل کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام اینکه بعضا مسایل پیش آمده می تواند به اتلاف وقت و هزینه برای کشور بیانجامد، ادامه داد: با توجه به انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این موارد و تشکیلات را با این وزارتخانه حل و فصل خواهیم کرد.

در این جلسه پس از سخنان دکتر سیدی در مقام تودیع، دکتر علی وطنی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یک جایگاه فرادستگاهی و فرابخشی است، گفت: باید با ایجاد هم افزایی از همه ظرفیت های ملی استفاده کرد چرا که در خانواده آموزش عالی و فناوری بازنشستگی نداریم و باید از تجربه افراد استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید به محققان جوان کشور کمک کرد و فضا را برای رشد مهیا نمود تصریح کرد: فعالیت معاونت علمی و فناوری رقیب دستگاه‌های اجرایی نیست بنابراین باید فرهنگ تنش و مشکلات با دستگاه های اجرایی را از خود دور کنیم و در فضایی با تدبیر و امید تعامل کنیم.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری با اعلام اینکه رویکردمان باید هم‌افزایی داشته باشد و از ظرفیت‌های ملی استفاده گردد افزود: باید با همکاری رشد شتابان علم را مطابق با سند چشم انداز ، نقشه جامع علمی کشور و قانون برنامه پنجم توسعه کشور تسریع ببخشیم.

وی اظهارامیدواری کرد که با تدبیر معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با ایفای نقش پدری امید را در میان محققان زنده کند .

خاطرنشان می شود در این مراسم معاونین و مشاورین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، روسای مراکز معاونت و نیز دبیران ممیزی توسعه علوم حضور داشتند.

معاون جدید علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارای دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه لیدز انگلستان و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران می‌باشد. دکتر وطنی در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود مسئولیت‌های متعددی از جمله مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر کل دفتر هیات‌های امناء و هیات ممیزه مرکزی و شورای مرکزی دانشگاه‌ها، مدیرکل دفتر امور پژوهشی وزارت فرهنگ و آموزش‌عالی، عضو شورای گسترش آموزش‌عالی، معاون امور پژوهشی معاونت منابع انسانی و آموزش وزارت نفت، مدیرکل دفتر امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشکده نفت آبادان، رئیس اداره مهندسی و طرح های شرکت ملی گاز ایران، مدیر بخش طرح‌ها و تحقیقات دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی را دارد.

هم‌چنین از دیگر سوابق اجرایی ایشان می‌توان به رئیس انستیتو مهندسی نفت پردیس دانشکده‌های تهران، سرپرست و مسئول راه اندازی انستیتو مهندسی گاز طبیعی مایع(LNG) دانشگاه تهران، مدیر اجرایی طرح کلان ملی ذخیره‌سازی زیرزمینی نفت و گاز، معاون کمیته انرژی گروه فناوری‌های نوین شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو کار گروه تدوین نقشه راه فناوری صنایع بالا دستی صنعت نفت، مسئول کار گروه زمین‌شناسی و مهندسی نفت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اشاره کرد.

دکتر وطنی دارای بیش از 70 مقاله علمی و پژوهشی ارایه شده در نشریات معتبر، کنفرانس ها و کنگره های ملی و بین‌المللی بوده و دارای تألیف چندین کتاب و نیز دارای چند ثبت اختراع ملی و بین‌المللی است.

این در حالی است که دکتر سیدی، در زمان انتصاب به همین پست، تنها سابقه معاونت پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را داشت.

در حکم دکتر سورنا ستاری، خطاب به دکتر وطنی آمده است: «جناب آقای دکتر علی وطنی؛ با عنایت به ضرورت کمک به نهضت تولید علم و تقویت هماهنگی و ساماندهی پژوهش‌های علمی و کاربردی کشور و با توجه به مراتب علمی، تعهد و کارآمدی که از آن برخوردارید، جنابعالی را به سمت معاون علمی و پژوهشی منصوب می‌نمایم.

امیدوارم با توکل بر خداوند متعال و با استفاده از تجارب ارزشمند و بهره‌مندی از مشاورت گسترده متخصصان برجسته و همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه‌های ذیربط در انجام این مسئولیت خطیر موفق باشید.

توفیق جنابعالی را از درگاه احدیت مسئلت دارم.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD