فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


برگزاری پنجمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات در هفته آینده
در تاریخ سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۸۹ توسط irbiotechnews

اخبار
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل پنجمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری پس از هشت ماه، در روز دوشنبه هفته آینده -احتمالاً بدون رییس جمهور- و با حضور وزیر علوم خبر داد.

دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری در حاشیه چهل و دومین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی عتف اظهار داشت: بعید است که رییس جمهور در این جلسه حضور داشته باشد، اما بنابر قانون، وزیر علوم به عنوان نایب رییس شورا در جلسه حضور خواهد داشت.

وی در مورد موضوعاتی که قرار است در جلسه شورای عالی عتف ارایه شود گفت: ارایه گزارش بند 26 بودجه 88 که از دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری شده در این جلسه به تایید می‌رسد و پس از تایید به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: موضوع دوم پیش‌بینی شده در جلسه آینده شورای عالی عتف مربوط به ارایه گزارش عملکرد کمیسیون دایمی شورا و کمیسیون‌های تخصصی است که چنانچه شورا نظری در این خصوص دارد در این جلسه اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه در پنجمین جلسه شورای عالی عتف به گزارش اعتبارات پژوهشی مصوب سال 89 و آیین‌نامه اجرایی آن پرداخته خواهد شد، اضافه کرد: آیین‌نامه اجرایی سال 88 به تصویب رسیده و آیین نامه سال 89 نیز باید تصویب شود که در این جلسه تمدید مصوبات سال 88 آیین نامه با تغییرات جزئی پیشنهادی کمیسیون به تصویب خواهد رسید.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه در پنجمین جلسه شورای عالی عتف اعضای جدیدی که در جلسه چهارم به این شورا اضافه شده‌اند نیز حضور خواهند داشت، افزود: بررسی و تصویب شاخص‌های حوزه‌های کلان و ملی در این جلسه ارایه می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف مهم شورای عالی عتف تعیین پروژه‌های کلان و ملی و تامین اعتبارات آنان است که قبل از آن که مصداق آن مشخص شود شاخص های آن باید در شورا به تصویب برسد.

مهدی نژاد با بیان اینکه در جلسه چهارم شورای عالی عتف سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی کشور تصویب و به دستگا‌ه‌ها و دانشگاه‌ها ابلاغ شد، ادامه داد: با توجه به اینکه این سیاست‌ها و اولویت ها بسیار وسیع بوده یکی از وظایف کمیسیون‌های تخصصی این است که تلاش کنند با بررسی‌های علمی این سیاست‌ها و اولویت‌ها را دقیق‌تر ارایه دهند که در این خصوص رویه‌هایی ارایه شده که در کمیسیون‌های تخصصی دنبال خواهد شد و نتایج آن در سالهای آینده مورد استفاده قرار می گیرد.

وی به ارایه گزارش عملکرد وزارت نیرو در چارچوب اعتبارات پژوهشی متمرکز در قالب بند 26 بودجه در چهل و دومین جلسه کمیسیون شورای عالی عتف اشاره کرد و گفت: گزارش خوبی از جهت عملکردی، تدوین و ارایه شد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اشاره به شاخص‌های پروژه‌های کلان معاونت پژوهشی گفت: آنچه که قانون تعیین و مصوب کرده تصویب پروژه‌های کلان ملی در شورای عالی عتف است همچنین اینکه تامین اعتبار آن چگونه و از چه محلی باشد، باید در شورای عالی عتف بررسی شود.

وی در مورد نقشه‌های جامع علمی کشور نیز گفت: هم اکنون نقشه جامع علمی کشور در سطح اول در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است که زمانی که تصویب و ابلاغ شود در هر حوزه اولویت‌دار نقشه جامع آن تعیین می‌شود برای مثال در نقشه علمی کشور حوزه هوافضا از جمله حوزه‌های اولویت‌دار علم و فناوری در نظر گرفته شده است اما اینکه در این حوزه پروژه‌ها به چه نحوی انجام شود باید توسط دبیرخانه شورای عالی عتف به عنوان نقشه راه مورد تصویب قرار گیرد.

اگر چه تشکیل جلسات شورای عالی عتف به ریاست نایب رییس شورا با این استدلال صورت می‌گیرد که رییس جمهور به دلیل مشغله زیاد فرصت شرکت در جلسات شورای عالی را که قاعدتا باید هر چند ماه یک بار برگزار شود ندارد ولی به زعم برخی صاحبنظران با توجه به عضویت وزرای مختلف و حتی معاون رییس جمهور در شورا و دستور جلسات مهم آن که گزارش و ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف را نیز شامل می‌شود بهتر است جلسات با حضور رییس جمهور که ریاست شورا را نیز بر عهده دارد برگزار شود. این دغدغه به حدی جدی است که به گفته دبیر شورای عالی عتف که معاون پژوهشی و فن‌اوری وزیر علوم نیز هست وزیر علوم خود ترجیح می‌داده جلسه پنجم شورا با حضور دکتر احمدی نژاد تشکیل شود.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD