فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


پیام دبیراجرایی همایش بیوتکنولوژی به مطبوعات
در تاریخ سه شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ توسط irbiotechnews

اخبار مهم دکتر کسری اصفهانی، دبیر اجرایی اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران و عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری با بیان اینکه همایش از سوم تا پنجم خرداد ماه امسال در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود عنوان کرد: حدود 1200 مقاله از کشورهای مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده که تعدادی از آنها به صورت سخنرانی و اکثر آنها به صورت پوستر ارائه خواهند شد.
دبیر اجرایی همایش با اشاره به اینکه آخرین یافته های علمی در حوزه بیوتکنولوژی و همچنین دغدغه ها و مشکلات موجود در این خصوص در همایش پیش رو به بحث و بررسی گذاشته می شود عنوان کرد: حدود 30 نفر از اساتید، دانشمندان و فعالان اقتصادی برجسته خارج از کشور برای حضور در همایش و جشنواره زیست فناوری که قبل از همایش در روزهای 31 اردیبهشت تا 2 خرداد در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار می شود دعوت شده اند. همچنین روسای برخی مراکز علمی کشورهای منطقه نیز برای شرکت در همایش دعوت شده اند که با توجه به بودجه های تحقیقاتی در اختیار این افراد، خریدهای خوبی از محصولات شرکت های حاضر در نمایشگاه جنبی همایش خواهند کرد.

به گفته دکتر کسری اصفهانی، بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی گیاهی شامل کشت بافت گیاهی، کاربرد میکروبیولوژی در کشاورزی، مهندسی ژنتیک گیاهی و ژنومیکس گیاهی، بیوتکنولوژی صنایع دارویی، صنایع غذایی و معدن، بیوتکنولوژی ریزسازواره‌ها، بیوتکنولوژی جانوری، بیوتکنولوژی محیط زیست، بیوانفورماتیک، زیست سامانه ها و مباحث اخلاقی در بیوتکنولوژی از جمله محورهای این همایش هستند.

معاون مرکز رشد زیست فناوری با بیان اینکه در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی علی رغم آنکه شمار محققان آن کمتر از حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی بوده، پیشرفت چشمگیر بوده است، ادامه داد: اکنون داروهای نوترکیب وارد بازار شده و مردم کشورمان آنها را مصرف می کنند. با تولید این محصولات توسط شرکت های دارویی داخل کشور با فناوری بومی شده، هزینه تولید دارو کاهش یافته و داروهای تولیدی که کیفیتی مشابه داروهای خارجی دارند حتی به کشورهای دیگر صادر می شوند.

وی افزود: بخش عمده تحقیقات در کشور مربوط به حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی است ولی متاسفانه به دلایل مختلف، این اجازه داده نشده است که این فناوری در کشاورزی رشد کند، بنابراین این تحقیقات تبدیل به محصولات نشده و سر سفره مردم نیامده است. البته با بررسی های کارشناسانه، تمهیداتی در نظر گرفته شده که با حمایت های ستاد توسعه زیست فناوری، نتایج پژوهش های دانشمندان کشورمان در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی به بازار وارد شوند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری درباره برنامه های جنبی همایش گفت: در این همایش قرار است برنامه های ویژه خردسالان و کودکان مثل نقاشی و ساخت کارهای حجمی پس از آشنایی کودکان با اصول اولیه علم ژنتیک و دانش بیوتکنولوژی داشته باشیم. همچنین سخنرانی های بخش بین الملل که صبح ها در سالن اصلی محل برگزاری همایش ارائه می شوند به صورت زنده از رادیوی همایش به نشانی اینترنتی http://live.biotechcongress.ir بخش خواهند شد و خلاصه ای از سخنرانی ها به صورت بخش های خبری از همین رادیو آنلاین برای محققانی که امکان حضور در این همایش را نداشته اند، پخش خواهد شد.

به گفته دبیر اجرایی اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران، اجرای دو تئاتر در افتتاحیه و اختتامیه همایش در حضور مسئولین بلند پایه کشور از دیگر برنامه های فرهنگی این همایش علمی می باشد.

بر اساس این گزارش، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی http://biotechcongress.ir مراجعه نمایند.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD