فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


شروع به کار چهارمین همایش بیوانفورماتیک ایران
در تاریخ سه شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۱ توسط kasra

همایش ها و کارگاه ها
امروز سه شنبه 16 آبان ماه سال 91، چهارمین همایش بیوانفورماتیک ایران در سالن اجتماعات شهید چمران پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری رسما آغاز به کار کرد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه این همایش، دکتر هاتف سلمانیان معاونت پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و عضو کمیته علمی چهارمین همایش بیوانفورماتیک ایران، پس از خیر مقدم به حضار به تشریح ویژگی های علم بیوانفورماتیک به عنوان یک دانش بین رشته ای و تاثیر آن بر نگرش جدید به جهان زیستی پرداخت. از نگاه ایشان امروزه با گسترش روز افزون علم بیوانفورماتیک دیگر شاهد آن هستیم که در کنار حوزه in vivo و in vitro، عرصه in cilico نیز در تمامی سطوح زیستی مطرح می باشد.

دکتر هاتف سلمانیان در ادامه به تشریح فعالیت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در حوزه بیوانفورماتیک پرداختند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تصریح کرد: در سال های گذشته دوره های مختلفی در زمینه های داروسازی، طراحی پروتئین ها، ژنتیک و بیوفیزیک با حضور اساتید فن در این مرکز علمی برگزار شده است و امروزه متخصصین کارآزموده ای در این مرکز در حوزه بیوانفورماتیک مشغول به کار هستند که در توسعه روز افزون سرورها و پایگاه داده کشور نقش قابل توجهی را ایفا می کنند.

دکتر هاتف سلمانیان در پایان اشاره کردند که امروزه دانش بیوانفورماتیک با گذر از عملی با نتایج نه چندان قابل اعتماد و در حد پیش بینی، به یک ابزار کارا، میان بر و به مراتب دقیق تر تبدیل گشته که با کاهش هزینه و زمان، جزئی اجتناب ناپذیر از پژوهش های علوم زیستی محسوب می شود. دانش بیوانفورماتیک امروزه در حوزه های بسیاری از جمله بررسی های ژنتیکی، مواد غذایی، تحقیقات دارویی، صنایع سبز و بسیاری از حوزه های دیگر می تواند برای مشکلات لاینحل مانده از قدیم راه حل های جدید ارائه دهد.
بخش بعدی مراسم افتتاحیه سخنرانی دکتر مینوچهر، دبیر اجرایی همایش بود که ایشان نیز پس از مختصری توضیح در مورد دانش بیوانفورماتیک و تاثیرات آن در علوم زیستی مدرن، آغاز به کار همایش را رسما اعلام کردند. دکتر مینوچهر در ادامه ابعاد چهارمین همایش بیوانفورماتیک ایران را از حیث کمی و کیفی برای حضار تشریح نمودند. به گفته ایشان در همایش چهارم پس از ارسال 210 اثر به دبیرخانه همایش 28 اثر در قالب سخنرانی و 158 اثر در قالب پوستر به بخش نهایی همایش راه یافتند که در طی دو روز و در قالب 5 بخش سخنرانی و 2 بخش پوستر ارائه خواهند شد. وی افزود: در روز پایانی نیز از سه مقاله برتر در بخش سخنرانی و سه پوستر برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

دبیر اجرایی همایش همچنین از اعضای کمیته علمی و اجرایی و همچنین مسئولان و کارکنان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به عنوان میزبان این همایش تقدیر نمود.

پایان بخش مراسم افتتاحیه نیز سخنرانی دکتر لطفی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بود. ایشان پس از خیر مقدم به مدعوین به تشریح فعالیت های ستاد توسعه زیست فناوری کشور در توسعه علوم مرتبط با زیست فناوری به ویژه در حوزه بیوانفورماتیک پرداختند.

به گفته دکتر لطفی، از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه زیست فناوری در این زمینه می توان به اعزام دانشجو به مراکز بین المللی جهت فراگیری علوم مرتبط با بیولوژی سنتزی، مهندسی متابولیک، سیستم بیولوژی، دارو درمانی شخصی و همچنین تلاش برای شکل گیری شبکه ملی بیوانفورماتیک ایران اشاره کرد.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری کشور تصریح کرد: شبکه ملی بیوانفورماتیک که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید تمامی فعالان و دست اندرکاران علوم بیوانفورماتیک کشور را در قالب یک شبکه گرد هم خواهد آورد تا با ایجاد هم افزایی، کاهش موازی کاری و افزایش ارتباط بین اعضا و همچنین حمایت مالی و معنوی از پروژه های بیوانفورماتیک به پیشرفت این رشته در کشور سرعت بخشد.

دکتر لطفی در پایان اعلام کرد که پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری آماده است تا امکانات بخش انفورماتیک خود را در اختیار تمامی پژوهشگرانی قرار دهد که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است که این مراسم با پوشش قابل توجه خبری و تصویری خبرنگاران روزنامه ها، خبرگزاری ها و بخش های مختلف صدا وسیما همراه بود و رسانه ها ضمن تهیه خبر و تصویر، با رییس و دبیر اجرایی همایش و رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری مصاحبه های متعددی انجام دادند.

اخبار همایش در سایت انجمن بیوانفورماتیک

خبر مرتبط در ایرنا


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD