فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


تجهیزات دانشگاه ها در گمرگ
در تاریخ جمعه، ۰۵ شهریور ۱۳۸۹ توسط irbiotechnews

اخبار
معاون پژوهش و فن‌آوری و مدیر کل پشتیبانی معاونت پژوهشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فن‌آوری، در خصوص سرانجام ترخیص تجهیزات دانشگاها که ماه ها در گمرک به سر می برد و علت تاخیر در ترخیص تجهیزات خریداری شده دانشگاه ها توضیح دادند.

دکتر مهدی نژاد نوری در خصوص علل عدم ترخیص تجهیزات خریداری شده که چند ماهی است در گمرک به سر می‌برد، افزود: وزارت علوم پیگیر تاخیرها و ترخیص هر چه زودتر تجهیزات دانشگاهی است، اما باید نهاد دیگری پاسخگوی این تاخیرات باشد.

وی ادامه داد: علل اصلی عدم ترخیص تجهیزات تخصیص نیافتن ردیف جمعی ــ خرجی بابت پرداخت عوارض گمرکی است.

معاون پژوهشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: از این ردیف بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌ها از جمله وزارت علوم،‌ تحقیقات و فن‌آوری استفاده می‌کند که علت تاخیر در عدم اختصاص اعتبار به این ردیف را باید از معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی‌ ریاست جمهوری پرسید.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: تاخیر در ترخیص تجهیزات خریداری شده دانشگاه‌ها باعث تحمیل جریمه‌های هنگفت نیز شده است و به همین دلیل حدود یک میلیارد و 250 میلیون تومان باید به بانک صادرات خسارت بپردازیم که اگر این جریمه را پرداخت نکنیم، مشخص نیست که چه سرنوشتی برای باقی مانده تجهیزات رخ خواهد داد.

به گفته وی، برای پرداخت جریمه‌ها نیز اعتباری در وزارت علوم،‌ تحقیقات و فن‌آوری پیش‌بینی نشده است.

همچنین مدیر کل پشتیبانی معاونت پژوهشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فن‌آوری با اشاره به ترخیص 25 میلیون یورو تجهیزات خریداری شده سال گذشته در فروردین امسال، از انباشت همین رقم تجهیزات دانشگاهی مقرر شده برای سال جاری در انبارهای گمرک به دلیل عدم اختصاص اعتبارات ترخیص خبر داد.

مهندس فهرستی، مدیر کل پشتیبانی معاونت پژوهشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فن‌آوری، در خصوص سرانجام ترخیص تجهیزات دانشگاها که ماه ها در گمرک به سر می برد، با تاکید بر این که 25 میلیون یورو تجهیزات خریداری شده سال گذشته در نهایت اواخر فروردین ماه امسال از گمرک ترخیص شد، اظهار کرد: این تجهیزات به هر دانشگاهی که درخواست داده بود، تحویل شد که مشکلات سال گذشته برای امسال هم تکرار شده است به طوری که 25 میلیون یورو تجهیزات خریداری شده برای امسال هم در گمرک، منتظر ترخیص است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به حدود سه ماه منتظر ترخیص و اختصاص ردیف‌های بودجه مربوطه هستیم تا تجهیزات به دانشگاه واگذار شود.

فهرستی در خصوص چگونگی حل مشکل ترخیص تجهیزات خریدای شده، خاطرنشان کرد: مشکل از اینجاست که دولت ردیف‌های مربوط به تجهیزات را به دلیل کمبود اعتبار روزهای آخر سال ابلاغ می‌کند که تجهیزات سال گذشته هم در روزهای پایان سال با ابلاغ اعتبار در اواخر فروردین امسال ترخیص شد.

وی ادامه داد: اما اتفاق مهمی که در این بین رخ می‌دهد، اضافه شدن جریمه‌ها و هزینه توقف و انبارداری به کل هزینه هاست و پارسال حدود 500 میلیون تومان اضافه بر هزینه‌های مربوطه پرداخت کردیم.

مدیرکل پشتیبانی معاونت پژوهشی وزارت علوم یادآور شد: یک ردیفی به نام ردیف «جمعی خرجی» در قانون است که دولت، دستگاه‌ها را از آن معاف نمی کند، بلکه اعتباری را برای استفاده دستگاه‌ها در خصوص سود و عوارض گمرکی و بازرگانی به آنها اختصاص می‌دهد که معمولا این ردیف در اولویت‌های ابلاغ اعتبارات قرار نمی گیرد و در هفته‌ها و ماه‌های پایانی سال ابلاغ می‌شود. به گفته وی تاکنون از سوی معاونت پژوهشی اقدامات لازم صورت گرفته، اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

فهرستی خاطرنشان کرد: تاکنون این مشکلات را به معاون پژوهشی و معاون اداری و مالی وزیر علوم توضیح داده ایم اما تنها راه ممکن لابی کردن با مسوولان مربوطه و معاونت برنامه‌ریزی‌ و نظارت راهبردی است.

وی اضافه کرد: حتی سال گذشته درخواست کردیم که به جای اختصاص اعتبار جهت پرداخت عوارض گمرکی، دستگاه ها از این هزینه‌ها معاف شوند که اعلام شد امکان چنین کاری وجود ندارد.

مدیر کل پشتیبانی معاونت پژوهشی وزارت علوم در ادامه با اشاره به نیاز دانشگاه‌ها به تجهیزات خریداری شده به ایسنا گفت: پیشنهاد ما این است که با توجه به هزینه‌های صرف شده جهت خرید تجهیزات از کشورهای خارجی یا ابلاغ اعتبار ردیف «جمعی خرجی» خیلی زود انجام شود و یا بودجه لازم به وزارت علوم،‌ تحقیقات و فن‌آوری جهت ترخیص تجهیزات تخصیص یابد.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD