فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


رییس جدید ستاد توسعه زیست فناوری انتخاب شد
در تاریخ شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۲ توسط irbiotechnews

اخبار
پس از چندین سال ریاست عباس صاحبقدم لطفی بر بیوتکنولوژی کشور که با انتقادات برخی متخصصان، محققان و انجمن های علمی روبرو بود، دولت تدبیر و امید وی را کنار گذاشت و دکتر مصطفی قانعی را جایگزین وی کرد.

سر انجام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طی حکمی دکتر مصطفی قانعی را به عنوان دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری منصوب کرد. وی که جایگزین عباس صاحبقدم لطفی می شود، مشاور وزیر بهداشت، دبیر شورای فناوری های سلامت و رییس انیستتو پاستور ایران بوده و پیش از این نیز معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

دکتر قانعی کارنامه قابل قبولی در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی در زمان معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته و به نظر می آید این موضوع در انتصاب وی بی تاثیر نبوده است.

پس از انتخاب معاون علمی و فناوری، زمزمه هایی از تغییر مدیریت ستاد به گوش می رسید و نام هایی چون دکتر تولایی، دکتر قره یاضی، دکتر صنعتی، دکتر معنوی و ... برای این مسئولیت مطرح می شدند که نهایتاً دکتر مصطفی قانعی، طی حکمی از سوی دکتر سورنا ستاری به عنوان دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری منصوب شدند.

در حکم معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای آقای دکتر مصطفی قانعی آمده است: « با عنایت به مراتب تعهد و تجارب جنابعالی و برخورداری از پشتکار شایسته و با توجه به ضرورت ساماندهی، توسعه و ارتقای پژوهش ها و فناوری های راهبردی کشور در حوزه زیست فناوری و فراهم کردن بستری مناسب برای توسعه دستاوردهای فناورانه در تکمیل چرخه ایده تا ثروت و به استناد تبصره2 ماده یک مصوبه تشکیل ستاد توسعه زیست فناوری در جلسه 507 مورخ 27/ 10 /1391 شورای عالی انقلاب فرهنگی، جنابعالی را به مدت چهار سال به عنوان دبیر ستاد توسعه زیست فناوری منصوب می نمایم.

در ادامه این حکم آمده است: انتظار می رود با توکل به خدای متعال و در چار چوب اسناد مصوب و وظایف تعیین شده با هماهنگی معاون علمی و پژوهشی و همکاری اعضای حقیقی و حقوقی ستاد، ضمن اتخاذ رویکرد ملی و فرادستگاهی و توجه به مزیت ها و مقتضیات بومی و بهره مندی از دستاوردهای مفید ملی و بین المللی نسبت به تدوین راهبردها، اولویت ها، راهکارها، هماهنگی برنامه ها، طرح های توسعه ای و هم افزایی فعالیت های مرتبط با حوزه زیست فناوری و نظارت بر امور مربوط در سطح کشور اقدام فرمایید.»

گفتنی است، پس از تلاش های وسیع تعداد زیادی از متخصصین در سال های پایانی دهه 1370 و اوایل دهه 1380 شمسی در قالب کمیته ملی زیست فناوری، نهایتاً در سال 1383 ساختاری با نام شورایعالی زیست فناوری تشکیل شد تا به طور هدفمند وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت ملی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و تولید در زیست‌فناوری را بر عهده بگیرد. این شورا در تیرماه 1386 به دنبال تصمیم دولت برای انحلال تعدادی از شوراهای عالی تعطیل شد و اما نظر به اهمیت و اولویت‌ راهبردی زیست‌فناوری در کشور، ستاد توسعه زیست‌فناوری در تاریخ 29/3/1387 به‌عنوان یکی از ستادهای فناوری‌های راهبردی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وظایف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ملی، هماهنگی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور و نظارت بر پیشرفت زیست‌فناوری در کشور و هدف کلی ارتقا دانش و فناوری های زیستی به منظور کسب ثروت و رفاه عمومی ایجاد گردید.

امید است با انتخاب آقای دکتر قانعی در این مسئولیت، شاهد تغییرات قابل توجهی در توسعه این حوزه باشیم و امکان بهره برداری از تمامی ظرفیت های کشور در این بخش فراهم شود.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD