فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


قطعنامه پایانی همایش بیوتکنولوژی
در تاریخ سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ توسط Admin

اخبار
سومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران با قرائت قطعنامه همایش توسط آقای دکتر اصفهانی، از اعضای هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران، به کار خود پایان داد.

به نام پروردگار یکتای بی همتا

قطعنامه سومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران

با سپاس از پروردگار بزرگ، سومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران، دهم تا دوازدهم شهریور 1398 در سالن همایش های رازی با حضور بیش از 1200 نفر از متخصصین و مسئولین کشور و دانشمندانی از سایر کشورهای جهان با حضور و سخنرانی جناب آقای دکتر کلانتری معاون محترم رییس جمهور در افتتاحیه آن برگزار شد. دکتر کلانتری با فراخوان نیروی های علمی برای دفاع از دستاوردهای ارزنده بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک در کشور، ارائه تصویر واقعی از این فناوری ها به جامعه را الزامی دانستند. فرمایش ایشان مورد تایید شرکت کنندگان در این همایش و نخبگان حوزه بیوتکنولوژی کشور می باشد و از رسانه های کشور خصوصاً صدا و سیما در این زمینه انتظار همکاری با جامعه علمی و دلسوز کشور و عدم ارائه اطلاعات اشتباه و غیر علمی به جامعه می رود.

در این همایش، بیش از 1100 مقاله پژوهشی از سراسر کشور پذیرفته شد که حدود 200 مقاله به صورت سخنرانی ارائه شد. در افتتاحیه این همایش همچنین چهره تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور معرفی و نشست هایی در زمینه فرصت ها و چالش های توسعه زیست فناوری کشاورزی و صنعت بیوتکنولوژی دارویی برگزار شد.

بر اساس شرایط موجود کشور و همچنین بحث های نخبگان کشور در حوزه بیوتکنولوژی در این همایش، قطعنامه سومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران شامل جمع بندی نظرات، پیشنهادها و مطالبات متخصصان بیوتکنولوژی کشور در شرایط کنونی، به منظور استحضار مسئولین و سیاستگذاران این حوزه و افکار عمومی جامعه در مراسم اختتامیه همایش قرائت می شود.

1. جامعه دانشمندان، متخصصان، دانشجویان و اعضای انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر انجمن های علمی مثل انجمن ژنتیک ایران و انجمن ایمنی زیستی، ضمن اعتراض به تحریم های ظالمانه ای که آثار زیانبار آن علاوه بر رفاه عمومی هموطنانمان، تاثیر مخربی بر تحقیقات و ارتباطات علمی گذاشته است، نگرانی عمیق خود را از بازداشت غیرمنصفانه و دور از شان دانشمند ارزشمند و چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی کشور در سال 1398، جناب آقای دکتر مسعود سلیمانی، محقق شاخص بین المللی در تحقیقات سلول های بنیادی، سلول درمانی و مهندسی بافت و از دانشمندان و نخبگان علمی یک درصد برتر جهان اعلام می نمایند. شرکت کنندگان در همایش، ادامه بازداشت این محقق هم وطن که همواره در جهت کاهش دردهای هم وطنان و سایر مردم جهان تلاش کرده است، مصداق بارز دخالت امور سیاسی در امور علمی و بی احترامی سیاستمداران به دانشمندان دانسته و به طور جدی از مجامع بین المللی و حقوق بشری به خصوص سازمان ملل متحد خواستار پیگیری آزادی سریع این محقق ارزشمند و جبران لطمات روحی وارد شده به وی و خانواده محترمشان، جامعه علمی کشور و سایر دانشمندان جهان می باشیم.

2. شرکت کنندگان در همایش، بهره برداری مردم از دستاوردهای تحقیقات بیوتکنولوژی کشور در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، که با هزینه خود مردم به دست آمده است را خواستار شده و امیدوارند روند قانونی اعطای مجوز به محصولات حاصل از تحقیقات بیوتکنولوژی در داخل کشور خصوصاً مجوز رهاسازی محصولات تراریخته و ویراسته (ویرایش شده ژنتیکی) تسریع شده و موانع موجود رفع شود. همچنین از مسئولین محترم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های مرتبط درخواست می شود از شرکت های دانش بنیان و فعال حوزه زیست فناوری خصوصاً در حوزه خوراک دام و طیور و شیلات حمایت نمایند.

3. شرکت کنندگان در همایش ضمن حمایت از صنعت غرورآفرین بیوتکنولوژی دارویی، خواهان عدم تخصیص ارز حمایتی برای واردات داروهایی هستند که مشابه داخلی دارند و حمایت همه جانبه از این صنعت که بخش قابل توجهی از صادرات دارویی کشور را شامل می شود، را از مسئولین خواستارند.

4. شرکت کنندگان همایش از مسئولین محترم محیط زیست کشور خصوصاً حوزه محیط زیست انسانی و دریایی تقاضا دارند که از دستاوردهای ارزنده بیوتکنولوژی برای رفع آلودگی های محیط زیست استفاده نموده و از ظرفیت های متخصصان کشور در این حوزه بهره برداری نمایند.

5. شرکت کنندگان در همایش، ضمن قدردانی از فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ستاد توسعه بیوتکنولوژی کشور درخواست دارند که از شرکت های دانش بنیان حمایت فعال نموده و در رفع موانع و مشکلات این شرکت ها خصوصاً دریافت مجوزهای لازم برای تولید و ورود به بازار فعالتر عمل نماید. همچنین از این ستاد تقاضا داریم که فعالیت های خود را مشخصاً در حوزه زیست فناوری متمرکز کرده و از فعالیت در حوزه های غیر مرتبط یا با الویت کمتر خودداری نماید. شرکت کنندگان در همایش همچنین درخواست می نمایند که ارزیابی شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها با استفاده از متخصصین دلسوز و آگاه و با دیدگاه حمایتی صورت گیرد.

6. غفلت مسئولین حوزه توسعه بیوتکنولوژی از توسعه پژوهش و بازسازی زیرساخت های تحقیقاتی مراکز علمی و پژوهشی به بهانه حمایت از تولید، می تواند باعث گسسته شدن زنجیره تولید و خالی شدن پشتوانه تحقیق و توسعه در حوزه بیوتکنولوژی شود. در این زمینه تخصیص اعتبارات لازم برای بهسازی تجهیزات و حمایت از تحقیقات کاربردی با الویت ملی توصیه می شود.

امیدواریم مسئولین محترم، قطع نامه این همایش که در حضور شرکت کنندگان در مراسم اختتامیه آن قرائت و تک تک بندهای آن با صلوات شرکت کنندگان تصویب شد، مورد توجه قرار دهند.

12 شهریور 1398


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD