فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


معرفی برگزیدگان یازدهمین کنگره بین المللی رویان
در تاریخ شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۸۹ توسط irbiotechnews

اخبار برگزیدگان داخلی و خارجی یازدهمین کنگره بین المللی تحقیقاتی رویان در گروه های باروری و ناباروری، سلولهای بنیادی معرفی شدند. داوری طرحهای تحقیقاتی ارائه شده بر اساس سه مرحله "بررسی ضریب نفوذ مجلات انتشار دهنده طرح"، "ارزیابی اولیه 77 داور ایرانی و 70 داور خارجی"و "ارزیابی و انتخاب نهایی از سوی محققان فعال در حوزه‌های جشنواره" انجام شد.

رئیس پژوهشگاه رویان از اعطای جایزه دکتر کاظمی برای اولین بار در جشنواره رویان خبر داد و گفت: جایزه دکتر کاظمی امسال برای اولین بار به یکی از بزرگترین محققان حوزه بیولوژی و سلولهای بنیادی جهان اعطا می شود که شامل مدال یادبود دکتر کاظمی و 20 هزار دلارنقدی است.

دکتر حمید گورابی صبح یکشنبه در نشست خبری اقدامات انجام گرفته برای جشنواره بین المللی رویان را تشریح کرد و افزود: طرح برگزاری کنگره با هدف اعطای جایزه دکتر کاظمی و ارائه بودجه های پژوهشی به منظور گرامیداشت یادمان این دانشمند برجسته فقید پس از تدوین از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیئت امنای جهاد ارائه شد که این موضوع در هیئت امنای جهاد دانشگاهی عملیاتی نشد.

وی اضافه کرد: از همین رو تصمیم گرفته شد که در جشنواره یازدهم رویان جایزه دکتر کاظمی به عنوان جایزه یکی از بخش های جنبی این رویداد اعطا شود بر این اساس شورای علمی پژوهشگاه رویان از میان افراد مثمرثمر در این عرصه، پرفسور رادولف یانیش از کمبریج را به عنوان برنده جایزه دکتر کاظمی برگزید.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه فراخوان جشنواره بین المللی رویان مهرماه سال گذشته منتشر شد، اظهار داشت: در این فراخوان از محققان پزشکی تولید مثل و سلولهای بنیادی و بیوتکنولوژی درخواست شد تا طرح های خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا به طرح های برتر جوایز جشنواره اعطا شود.

گورابی با بیان اینکه جشنواره بین المللی رویان یک جشنواره تحقیقاتی است که به صورت سالانه و به دنبال فراخوان طرحهای تحقیقاتی در زمینه های مختلف پزشکی تولید مثل و علوم سلولی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امسال این کنگره از 24 تا 26 شهریورماه در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود و کارگاههای جنبی و برنامه های پیش کنگره نیز از 22 شهریورماه جاری در محل پژوهشگاه رویان در جریان خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به ارائه 251 پروژه از 41 کشور دنیا در دوره های گذشته، اظهار داشت: امسال 358 طرح از 43 کشور جهان به جشنواره یازدهم رویان ارسال شده است که بیشترین طرحها از کشورهای آمریکا، هند، ایتالیا، ایران، آلمان، کانادا، ژاپن، استرالیا، برزیل، اسپانیا و فرانسه بود.

وی گفت: طرح های ارائه شده در گروه سلولهای بنیادی 132 طرح، در گروه ناباروری زنان 72 طرح، جنین شناسی 59 طرح، ناباروری مردان 48 طرح، ژنتیک 40 طرح، اپیدمیولوژی و اخلاق 24 طرح و تصویربرداری 4 طرح تقسیم شده است.

گورابی با اشاره به مراحل مختلف داوری برای انتخاب بهترین طرح های ارائه شده برحسب ضریب نفوذ مهارت مقالات و امتیاز نوآوری، گفت: امسال 77 داور ایرانی و 70 داور خارجی طرح های ارائه شده را مورد ارزیابی قرار دادند که به نفرات برگزیده در جشنواره خانواده پزشکی تولید مثل و سلولهای بنیادی جوایزی اعطا خواهد شد.

وی به معرفی نفرات برگزیده این جشنواره پرداخت و گفت: جایزه طرح برتر گروه جنین شناسی به یک محقق از ایران، طرح برتر ناباروری زنان به محقق نیجریه ای، طرح ژنتیک به محققی از کشور فرانسه، طرح بیولوژی و فناوری سلولهای بنیادی به محققی از ایران و طرح طب ترمیمی به محققی از کشور ایتالیا اختصاص یافت همچنین در زمینه تشویق محققان ملی، جایزه جشنواره به دکتر مهرداد نوروزی نیا برای طرح گروه اپی ژنتیک، عباس پیریایی برای فناوری سلولهای بنیادی و طاهره معدنی در گروه زنان اختصاص یافت.

همچنین دکتر ناصر اقدمی مسئول مرکز سلول درمانی رویان و دبیر علمی یازدهمین دوره کنگره تحقیقاتی رویان به جهش دو و نیم برابری تعداد مقالات ارسال شده به این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال 483 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 196 مقاله از 30 کشور دنیا مورد پذیرش قرار گرفت.

وی از 153 سخنرانی با اطلاعات جدید، 207 پوستر پذیرفته شده و افزایش تعداد امتیاز بازآموزی کنگره با موافقت وزارت بهداشت خبر داد و اظهار داشت: 5/14 امتیاز به بخش اورولوژی و ایمونولوژی و 25/15 امتیاز نیز به بخش سلولهای بنیادی تعلق دارد.

وی گفت: تاکنون 1500 نفر برای حضور در این کنفرانس ثبت نام کرده اند و حدود 40 شرکت نیز در بخش جانبی این کنفرانس نمایشگاه دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی خود را به معرض دید عموم می گذارند.

یازدهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری، ششمین کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پنجمین سمپوزیوم پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل به صورت همزمان 24 تا 26 شهریورماه جاری از سوی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در تهران برگزار می شود.

------
برگزیدگان بخش بین‌الملل

در گروه ژنتیک تولید مثل دکتر آنا باشامبو از فرانسه با طرح اثر جهش ژن NR5A1 در ناکارآمدی تخمدانی

در گروه بیولوژی و فناوری سلول‌های بنیادی (پایه) هومن صدر اردکانی از ایران (مقیم هلند) با طرح تکثیر سلولهای بنیادی اسپرماتوگونی در محیط آزمایشگاهی

در گروه ناباروری زنان دکتر لوئیس چوکوماکا آجونوما از نیجریه با طرح نگرش جدید به چگونگی القای ناباروری در زنان از طریق عفونت کلامیدیا

در گروه جنین‌شناسی دکتر محمدحسین نصراصفهانی از ایران با طرح روش‌های جدید در انتخاب اسپرم برای استفاده در تلقیح داخل سیتوپلاسمی اسپرم

در گروه بیولوژی و فناوری سلول‌های بنیادی (طب ترمیمی) دکتر استفانو پلوچینو از ایتالیا با طرح اثر پیوند سلول‌های بنیادی عصبی انسان در بهبود التهاب مغزی از نوع خود ایمنی در پستانداران غیر انسان

-------
برگزیدگان طرح های برتر تحقیقاتی

دکتر طاهره معدنی با طرح بهبود میزان حاملگی در سیکل‌های کمک باروری

دکتر سراج‌الدین وحیدی با طرح شیوع ناباروری اولیه در جمهوری اسلامی ایران در سالهای 2005-2004

دکتر عباس پیرایی با طرح توانایی تمایز سلول‌های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان موش به سلول‌ها شبه - هپاتوسایت بر روی غشاء پایه مصنوعی حاوی نائوفیبرهای بسیار نازک و پیوند آنها به مدل بیماری کبدی

دکتر مهرداد نوروزی‌نیا با طرح هیپرمتیلاسیون ناحیه پروموتورژن MTHFR در بیوپسی‌های بیضه بیماران با آزو اسپرمی غیر انسدادی: نقش اپی ژنتیک در ناباروری مردان

-------
برنده جایزه دکتر کاظمی آشتیانی

پرفسور رودولف یانیش از موسسه وایت هد کمبریج ماساچوست، به دلیل مطالعه و بررسی گسترده بر روی سلول‌های بنیادی، ‌تکوین پستانداران بیماری‌ها با استفاده از ابزارهای ژنتیکی و مولکولی و دانشمندی که اولین گونه موش تراریخته را به وجود آورد موفق به دریافت جایزه دکتر کاظمی شد.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD