فارسی   |   English
  منوی اصلی  
· خانه
· صفحه شخصی کاربر
· جستجو
· سوالات پرسیده شده
· لیست کاربران
· انتقادات و پیشنهادات
· مقالات
· ارسال خبر
· پیوندها
· دانلودها
· خروج
  کنگره ژنتیک  
پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین گنگره ملی ژنتیک ایران

15 تا 17 اسفند 1401

سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی

پوستر کنگره

  سرویس خبری  
· درگذشت محقق نیکوکار، خانم دکتر کبیر سلمانی (سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰)
· درگذشت پدر مهندسی ژنتیک کشاورزی ایران (یكشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۰)
· تغییر ناگهانی یکی از مدیران ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی (شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۹)
  اخبار مهم  
· معرفی «چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» (یكشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰)
· وضعیت جهانی تولید و تجاری سازی گیاهان تراریخت در سال 2017 (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· آنزیم تجزیه کننده پلاستیک (پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷)
  مقالات آموزشی  
· ویروس کرونا چه مدت بر روی سطوح فعال می ماند (پنجشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۹)
· کریسپر به عنوان یک سیستم ایمنی در باکتری ها مقابل ویروس ها (یكشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸)
· کریسپر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (چهارشنبه، ۰۲ مرداد ۱۳۹۸)
  فرصت های علمی  
· بیست و هشتمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی (چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸)
· دعوت به همکاری (سه شنبه، ۰۳ مهر ۱۳۹۷)
· اولین دوره عملی تکنیک‌های ویرایش ژنومی (کریسپر) (دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶)
  پیوندها  
· مرکز علمی بیوتکنولوژی و ژنتیک ایران (irbiogene)
· انجمن ژنتیک ایران
· انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
· حمایت از کودکان نیازمند
· موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک)
· مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
· شبکه پزشکی مولکولی ایران
· وبلاگ بیوتکنولوژی
· سرویس خبری ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران
  آمار  
· آمار مشاهدات
· فعال ترین صفحات و کاربران


نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران
در تاریخ دوشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ توسط irbiotechnews

همایش ها و کارگاه ها نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران از نهم تا دوازدهم مرداد ماه سال جاری به همت انجمن‌های علمی بیماری شناسی گیاهی ایران، حشره شناسی ایران، علوم علف‌های هرز ایران و در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی برگزار می‌شود.


در این کنگره، نتایج حاصل از اجرای صدها طرح تحقیقاتی انجام شده درباره عوامل خسارت زای گیاهی، آفات بیماری‌های گیاهی و علف‌های هرز توسط اعضای هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور ارائه می‌شود.

دکتر کاوه بنانج، دبیر نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران، با اشاره به برگزاری کنگره گیاه پزشکی ایران از سال 1346 از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین کنگره‌های علمی کشور یاد کرد و گفت: این کنگره مکان مناسبی جهت گردهمایی و هم اندیشی محققان گیاه پزشکی از سراسر کشور و بعضا خارج از ایران است، تا ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر، نتایج تحقیقات خود را ارائه و به بحث و تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.


وی افزود: ارائه مقالات علمی که غالبا حاصل و نتیجه اجرای جدیدترین تحقیقات در زمینه‌ گیاه پزشکی در کشور به شمار می روند، ضمن این که بیانگر وضعیت تحقیق در این شاخه از علم در ایران خواهد بود، روند تحقیقات آینده گیاه پزشکی را با هدف ارائه راهکارهای مناسب به منظور حل مشکلات گیاه پزشکی کشور تعیین و ترسیم می‌کند.

دکتر بنانج در ادامه تصریح کرد: کنگره گیاه پزشکی ایران با هدف بررسی نتایج تحقیقات و یافته‌های جدید در بخش گیاه پزشکی، هر دو سال یکبار توسط انجمن‌های بیماری شناسی گیاهی، حشره شناسی و علوم علف های هرز ایران برگزار می‌شود.


وی افزود: با توجه به رشد جمعیت و افزایش نیاز به مواد غذایی، تامین غذای سالم یکی از سیاست‌های اصلی دولت است، به همین جهت شعار «غذای بهتر ، غذای بیشتر» به عنوان شعار اصلی نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران انتخاب شده است.


بنانج در ادامه خاطر نشان کرد: پس از ارسال مقالات توسط محققان از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره، مقالات مذکور مورد بررسی و داوری صاحب نظران علم گیاه پزشکی در سه گروه بیماری شناسی، گیاهی، حشره شناسی و علف‌های هرز قرار گرفته و مقالات پذیرفته شده به دو صورت سخنرانی و یا پوستر در کنگره ارائه خواهد شد.


دبیر کنگره گیاه پزشکی ایران با اشاره به دریافت بیش از دو هزار و 300 عنوان مقاله و ثبت‌نام بیش از هزار و 600 نفر متقاضی شرکت در این کنگره، زمان اعلام نتایج داوری را اوایل تیر ماه از طریق سایت رسمی کنگره عنوان و تصریح کرد: در جریان برگزاری کنگره گیاه پزشکی کشور و ارائه مقالات و تحقیقات در روزهای نهم تا دوازدهم مرداد ماه، برگزاری سمپوزیوم‌هایی با موضوع «بررسی مشکلات و معضلات کنونی» در بخش گیاه پزشکی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است و در پایان نیز به منظور اعلام نتایج حاصله از برگزاری این کنگره و پیگیری راهکارهای پیشنهاد در بخش گیاه پزشکی قطعنامه‌ای جهت ارائه به مسوولان اجرایی صادر خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از همکاری موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور در برگزاری نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران، اصلی ترین هدف برگزاری این کنگره را ارائه آخرین دستاوردهای علمی، تبادل اندیشه بین محققان گیاه پزشکی و ارائه راهکارهایی جهت حل مشکلات گیاه پزشکی کشور در بخش اجرا دانست و تاکید کرد: موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور با دارا بودن نیروهای متخصص علمی در زمینه‌های مختلف گیاه پزشکی، آزمایشگاه‌های مجهز تحقیقاتی در سراسر کشور، اجرای طرح‌های تحقیقاتی متنوع در سراسر کشور و اجرای بسیاری از پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، یکی از قدیمی‌ترین موسسات تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌آید که با اجرای صدها طرح تحقیقاتی، موفق به حل بسیاری از مشکلات گیاه پزشکی در بخش کشاورزی در سال‌های اخیر شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران با همکاری موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور مقدمات بسط و گسترش هر چه بیشتر زمینه‌های اجرای تحقیقات صورت گرفته در بخش گیاه پزشکی نیز فراهم شود.


Copyright© 2005-2022, biotechnews.ir, All Rights Reserved. , Kasra Esfahani, PhD